Monday, July 29, 2019

Progress Projek Fertigasi Mini di Rumah - 2 Hari Lepas Program

Hari ini hari Isnin. Sudah 2 hari sejak saya hadiri Program Wah! Mudahnya Fertigasi di Rumah... Rasa hati berkobar-kobar betul nak start, tapi cocopeat belum sampai, belum dapat. Pihak penganjur tetiba ada hal mendadak yang tidak dapat dielakkan. Maka sedikit tertunda projek fertigasi di rumah. Tak apa.

Semalam ada kawan lama saya, Bob, yang telah register untuk join project ini 2 minggu lepas call saya. Dia kata, dia terlupa nak join program Wah! Mudahnya Fertigasi di Rumah... Dia ceritakan perancangannya untuk cuba buat fertigasi mini di rumahnya sendiri  dulu dan lepas tu nak kembangkan di tanah lot sebelah rumahnya, sekaligus melibatkan komuniti di kawasan kediamannya. Respon saya, wah... memang bagus tu.

Saya pun maklumkan pada penganjur program yang Bob nak satu set fertigasi untuk dia mulakan. InsyaAllah penganjur akan membantu sediakan nanti.

Saya pun berhasrat, dah ada 3-4 kawan-kawan yang sama berminat dan berkobar-kobar, apa kata kita challenge sapa dapat tanam timun dan bendi dengan cepat dan sihat :)

Macam menarik je cabaran ni kan?

Nantikan update saya seterusnya lepas dapat cocopeat dan seterusnya nak set-up fertigasi mini di rumah saya dan tanam terus.

No comments:

Post a Comment